środa, 11 maja 2016

Wystawa Mercedesów Moto Retro

W ostatnią niedzielę w białostockim muzeum motoryzacji odbyła się wystawa Mercedesów. Mimo, że akurat pakowałem się do wyjazdu, to postanowiłem tam choć na krótką chwilę zajrzeć. Oto co udało się sfotografować:

Powitał mnie taki widok:


No cóż... ja wiem, że tak generacja klasy C jest znana z rdzewienia, ale żeby od razu była z tego powodu zabytkiem?

Druga strona parkingu też prezentowała się ciekawie:


Ale przed wejściem do strefy Mercedesów było jeszcze lepiej:


Supra w bardzo fajnym wydaniu - z zewnątrz niezbyt wiele zmian, pod maską za to dużo. I to dobrych.


Z resztą to nie było jedyne japońskie auto w okolicy:


Później oba widziałem jeszcze na całkiem przyjemnym spotkaniu posiadaczy japońskich aut.

No ale wracamy do Mercedesów:



Luksusy, luksusy, prestiż... nuda! Karetka była zdecydowanie ciekawsza:


A tuż za nią czaił się Polonez:


Amerykańskie zderzaki:


Dwudrzwiowe Mercedesy z różnych lat miały całkiem silną reprezentację:




Ależ mi się podoba wygląd tego modelu:


Tu zaś jest dość ciekawa kolorystyka:



 I znów amerykańskie zderzaki:


A skoro już przy Ameryce jesteśmy, to z tyłu czaiła się konkurencja z USA (Cadillac DeVille):


W towarzystwie Opla:


I Citroena (a nawet dwóch):


Wracamy znów do Mercedesów. Były w stanie wystawowym:


Jak i nieco mniej wystawowym:



Co szczególnie dobrze widać na tym zdjęciu:


Do odratowania, choć nie będzie łatwo:


Ale jak już się uda, to w środku będzie wyglądał jakoś tak:


Tymczasem tuż obok...


...pojawiły się skojarzenia ze znacznie późniejszym modelem Mercedesa, który wręcz zasłynął opadającym zawieszeniem (i nie tylko)


Kombi to chyba obecnie najrzadziej spotykana wersja W123:


No to jeszcze obowiązkowo jakiś diesel:


Zaś na koniec coś z zupełnie innej beczki. Niedaleko muzeum wrasta sobie porządnie Laguna II:


Ciekawe, czy zdąży uzyskać status zabytku, nim pochłonie ją asfalt?


I to by było na tyle. Planowałem wprawdzie wpis o ciekawych autach z Newcastle, gdzie obecnie przebywam, ale to miasto jest nietypowe jak na Anglię. Zabytków architektury pełno (i to ciekawych!), ale w odróżnieniu od reszty UK, zabytków motoryzacji prawie nie ma. Dziwne. Muszę chyba lepiej poszukać.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Facebook

AUTOBEZSENSOWY MAIL



Archiwum