tag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post776037789342612645..comments2024-02-23T10:12:14.642+01:00Comments on AUTOBEZSENS: Przegląd: kolejna lista nieoczywistych youngtimerówautobezsenshttp://www.blogger.com/profile/04146657850483996946noreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-25337047558769589072015-04-25T09:55:12.602+02:002015-04-25T09:55:12.602+02:00Wtedy damy cynk detektywom z Artcurial, kolekcja z...Wtedy damy cynk detektywom z Artcurial, kolekcja zostanie gwiazdą Retromobile i będziemy jeszcze bogatsi!Krznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-84530366031427190972015-04-24T15:34:50.565+02:002015-04-24T15:34:50.565+02:00"będziemy bogaci", albo "będziemy m..."będziemy bogaci", albo "będziemy mieli halę zgnitych Tico i Matizów" ;)autobezsenshttps://www.blogger.com/profile/04146657850483996946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-79518382613896054712015-04-24T14:08:07.389+02:002015-04-24T14:08:07.389+02:00Bardzo się zgadzam, szczególnie z Tico! Prawdziwe ...Bardzo się zgadzam, szczególnie z Tico! Prawdziwe FSO Tico mają ogromną szansę zostać "klasykami" i egzemplarze ze stodoły z przebiegiem skręconym z 1300km na 130km będą osiągać ceny wyższe niż kosztowały, jak były nowe. Tak samo Matiz.<br />Trzeba się obkupić w Tikacze i Matizy i wynająć cały hangar dla nich, ktoś wchodzi ze mną w taki biznes? Za dziesięć lat będziemy bogaci!<br />Krznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-73048734633325191092015-04-20T21:48:54.439+02:002015-04-20T21:48:54.439+02:00W sumie racja. Ale ja jestem tak nievanowy, że mi ...W sumie racja. Ale ja jestem tak nievanowy, że mi Scenic w ogóle nie przyszedł na myśl.autobezsenshttps://www.blogger.com/profile/04146657850483996946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-52749981501767323602015-04-20T12:33:23.899+02:002015-04-20T12:33:23.899+02:00A Renault Scenic I? Tak się właśnie zastanawiam cz...A Renault Scenic I? Tak się właśnie zastanawiam czy będzie kiedyś doceniony. Wszak spopularyzował rodzinne minivany i wykonał kawał dobrej roboty, tym bardziej, że Scenic II nie tylko nie podtrzymał dobrej passy, ale też często stawiany był za przykład złego wyboru, gdy właściciel Scenica I zdecydował się zastąpić go potem Sceniciem II.<br />Poczekamy, zobaczymy, bo teraz to można tylko gdybaćautoArchiwumhttps://www.blogger.com/profile/00898279034532601701noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-57152521856349613582015-04-19T16:46:11.896+02:002015-04-19T16:46:11.896+02:00Też miałem to na myśli, kiedy pisałem o "Osta...Też miałem to na myśli, kiedy pisałem o "Ostatnim prawie prawdziwym Citroenie". To tylko sentymenty kolejnych generacji automobilistów. Ale na tych sentymentach jedzie właśnie kult starego samochodu.Fabrykant Marcin Andrzejewskihttps://www.blogger.com/profile/18391724547275761517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-68623638678250629912015-04-19T13:22:41.759+02:002015-04-19T13:22:41.759+02:00Co do Focusa, jak dla mnie nawet Escorty z lat 90....Co do Focusa, jak dla mnie nawet Escorty z lat 90. to nie są żadne youngtimery. Po prawdzie to i Escorty z lat 80. kojarzą mi się bardziej ze starymi złomami niż youngtimerami. Zresztą, to ciekawa sytuacja, jeszcze kilka lat temu uważałem Fordy za bardziej sensowne samochody od "Francuzów", ale i tak Renault 19 kojarzyło mi się jako dobry samochód, choć francuski, a Escorty kojarzyły mi się z rdzą (ot, inaczej oceniałem Renault 19 vs Ford Escort, względem całokształtu marek francuskich vs całej marki Ford)<br /><br />A co do Xantii jako "ostatniego prawdziwego Citroena" (padło to stwierdzenie w komentarzach). W sumie stwierdzenia o ostatnim prawdziwym Citroenie słyszałem i w odniesieniu do CXa, i w odniesieniu do XMa, pewnie za jakiś czas tego typu stwierdzenia padną w odniesieniu do C5 :)SMKAnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-32061368427430641232015-04-19T00:42:30.859+02:002015-04-19T00:42:30.859+02:00Było. A jeszcze wcześniej Z1. Trochę nieprecyzyjni...Było. A jeszcze wcześniej Z1. Trochę nieprecyzyjnie napisałem - chodziło mi o te bardziej "popularne" modele, tą podstawę palety BMW, jakimi są seria 3, 5 i 7 :)autobezsenshttps://www.blogger.com/profile/04146657850483996946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-70843486979902086462015-04-18T22:29:43.645+02:002015-04-18T22:29:43.645+02:00Ależ BMW 3 to już jest jangtajmer pełną gębą przec...Ależ BMW 3 to już jest jangtajmer pełną gębą przecież. Przynajmniej tak mi się wydaje. Żeby nabić statystyki komentarzy powiem też, że dla mnie Youngtimer to po prostu przyszły Oldtimer, tylko jeszcze mało dostrzegany. Wydaje mi się też że popularne auta, typu Punto, Focus czy 206 zostały natłuczone w takiej ilości egzemplarzy, ze w porównaniu z nimi 126p czy Syrena to elita i rarita. Szansa na ich wzrost wartości jest słaba i bardzo odległa (15 lat). Bardziej i szybciej szacun zyska Tico (było go mniej, rdzewieje bardziej, dla wielu osób było pierwszym autem), czy Xsantia, która podchodzi pod "ostatni prawie prawdziwy Citroen". Tigra już za chwilę zostanie poszukiwanym autem, bo była wizualnie oryginalna (praktycznie nie ma konkurencji w klasie, nie licząc może Forda Pumy, który wygląda jak kapeć mojej babci). Tygrysy to lubią. Mitsubishi jest ok i wypromowało go kino, ale zdaje się że nigdy nie osiągnął w swojej ojczyźnie takiego poziomu kultowości jak Supra czy Silvia. W związku z tym prorokuję, że gdy wszyscy zapomną już o filmie, to zapomną także o Mitsu. Fabrykant Marcin Andrzejewskihttps://www.blogger.com/profile/18391724547275761517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-56617577167277905772015-04-18T22:28:28.733+02:002015-04-18T22:28:28.733+02:00"To pierwsze BMW, które zerwało z dotychczaso..."To pierwsze BMW, które zerwało z dotychczasowym stylem marki. Zniknęły podwójne, okrągłe reflektory, a zamiast nich pojawiły się prostokątne"<br /><br />Ej, chwila moment, a E31 nie było wcześniej? ;)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-86048490789156314852015-04-18T21:42:50.395+02:002015-04-18T21:42:50.395+02:00Dla mnie cześć tych aut to już freshtimery, ale kt...Dla mnie cześć tych aut to już freshtimery, ale które to nie powiem, bo to trochę indywidualna kwestia:)Qropatwahttps://www.blogger.com/profile/03043401241058861661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-60139273878822667892015-04-18T21:30:30.164+02:002015-04-18T21:30:30.164+02:00Matko Bosko Kochano, jeż się mno inne blogiery ins...Matko Bosko Kochano, jeż się mno inne blogiery inspirujo, JESTĘ CELEBRYTĘ.<br /><br />A teraz do tak zwanego przysłowiowego adremu.<br /><br />1. Tak. Fantastyczny samochód. I przepiękny - pamiętam, jakim fanem tego modelu zostałem natychmiast po prezentacji. I tak, bardzo ciężko o niezakatowany egzemplarz - najprędzej z bazowym 1.3 (który i tak w lekkiej budzie daje radę - kolega miał zaraz po Audi 100 C4 2.6 i nie marudził ani trochę). Dodajmy do tego ten przefajny patent z dwuczęściową tylną klapą (btw - bagażnik na papierze jest malutki, w realu zaś zaskakiwał ustawnością). Jaktajmer jak się paczy.<br />2. Jeszcze nie, ale owszem, będzie.<br />3. A i owszem, sam się zastanawiałem, czy nie dorzucić do listy (ale raczej do przyszłych). Dodałbym do tego Pumę, wg mnie jeszcze ładniejszą.<br />4. Niekoniecznie. Uno II nie zostało, nawet jedynkę mało kto uważa (może dlatego, że wszystkie się utleniły), Punto też ma niewielki potencjał, choć to fajne auto.<br />5. To już prędzej, choćby ze względu na samą przemegaturbogenialną stylistykę. Trudno o piękniejszy samochód tej klasy. Zresztą znalazł się w moim top 10 eye candy.<br />6. Ooo, widzę, że znalazł się odważny, propsuję. Sam też zastanawiałem się nad dodaniem Xantii do swojego top 15, ale jednak czegoś mi w niej brakowało, choćby w porównaniu z poprzednikiem, czyli BX-em. Ale tak, ma sporą szansę, i to już niedługo. Activa zaś jest stuprocentowym pewniakiem.<br />7. Nawet nie chcę o tym myśleć.<br />8. Tak, najprawdopodobniej tak.<br />9. Tak, zdecydowanie! Ale jeszcze nie teraz - raczej w ciągu kilku lat.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-55180782715634980112015-04-18T20:39:04.935+02:002015-04-18T20:39:04.935+02:00Zgadzam się z każdym punktem!
Nooo prawie z każdym...Zgadzam się z każdym punktem!<br />Nooo prawie z każdym :P 206 jest fajna tylko w najmocniejszych wersjach. Tak nie budzi we mnie tego czegoś.Bebokhttps://www.blogger.com/profile/15059837232175375744noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-16494162663177780252015-04-18T19:13:15.533+02:002015-04-18T19:13:15.533+02:00Pamiętam jak przez mgłę - po lewej stronie fotela,...Pamiętam jak przez mgłę - po lewej stronie fotela, w niższych wersjach była taka "przegródka na długopis", a w wyższych pałeczka teleskopowa do regulacji. Nie wiem po co sobie zaśmiecam mózg takimi rzeczami...;-)Demon Siedemdziesiątypiątyhttps://www.blogger.com/profile/09754419679959800819noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-39985666097272131982015-04-18T19:06:21.571+02:002015-04-18T19:06:21.571+02:00A, to ja w swoim egzemplarzu chyba nie miałem regu...A, to ja w swoim egzemplarzu chyba nie miałem regulacji wysokości, bo nie kojarzę jakoś, żeby było w niej coś ciekawego :)autobezsenshttps://www.blogger.com/profile/04146657850483996946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-65191523352444750072015-04-18T19:03:36.459+02:002015-04-18T19:03:36.459+02:00Xsarę zaproponowałem m.in. dlatego; A wyróżnia się...Xsarę zaproponowałem m.in. dlatego; A wyróżnia się...patentem na regulację wysokości siedzenia kierowcy ;-) Tylko z nią jest faktycznie problem, że nie gnije...<br />206/Focus - jaktajmer...będzie śmiesznie.Demon Siedemdziesiątypiątyhttps://www.blogger.com/profile/09754419679959800819noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-71960145698666972712015-04-18T18:50:03.938+02:002015-04-18T18:50:03.938+02:00Xsarę miałem, był nawet test na blogu. Fajny wóz, ...Xsarę miałem, był nawet test na blogu. Fajny wóz, ale jak dla mnie niczym się nie wyróżnia, więc nie spełnia jednego kryterium. Co do reszty, to się w sumie mogę zgodzić. Nad Pumą i Hyundaiem się w sumie zastanawiałem, ale jednak nie chciałem też robić listy na kilkadziesiąt aut i jakoś wypadły.<br /><br />A to nie jest żadna lista top - kolejność jest przypadkowa. No może poza E36 - najlepsze (najgorsze) na koniec :P. A poszedłem w tą stronę z autami, by pokazać, ze youngtimerem może być tak na prawdę wszystko :). Po cichu liczę, że zaraz zobaczę Focusa albo 206 ogłaszanego jako youngtimer ;)autobezsenshttps://www.blogger.com/profile/04146657850483996946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-4678631891593411842015-04-18T18:39:46.817+02:002015-04-18T18:39:46.817+02:00Żeście się wszyscy wzięli za te jak-top-sryliony! ...Żeście się wszyscy wzięli za te jak-top-sryliony! ;-) To skoro poszedłeś w tę a nie inną stronę, to nie sposób dorzucić:<br />- Hyundai Coupe (pierwszy sprzedawany normalnie w Polsce dziś przez kilka kilometrów jechał za mną), szczególnie ten, co do którego robili dziennikarzyny zarzuty, że jest za bardzo do Astona podobny, hłe, hłe, hłe!<br />- Ford Puma/Cougar<br />- Citroen Xsara<br />- Mazda 323F (BA ?)<br />Wszystkie spełniają kryteria, przynajmniej w Szczecinie.Demon Siedemdziesiątypiątyhttps://www.blogger.com/profile/09754419679959800819noreply@blogger.com