tag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post167791544824709482..comments2024-02-23T10:12:14.642+01:00Comments on AUTOBEZSENS: Motohistoria: pierwsze osobowe turbodiesleautobezsenshttp://www.blogger.com/profile/04146657850483996946noreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-86541322173382964612015-09-01T23:36:13.799+02:002015-09-01T23:36:13.799+02:00Brawo! Twoje wpisy teleportują mnie w mgnieniu ok...Brawo! Twoje wpisy teleportują mnie w mgnieniu oka przez większą cześć lini metra Victoria w drodze do pracy! Zawsze zostawiam je sobie na moment kiedy wchodze do metra żeby sobie umilić czas, dzięki za to wielkie;) <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-18786668278934893372015-08-29T07:00:21.278+02:002015-08-29T07:00:21.278+02:00Nie taki znowu biały kruk - mój kolega ma S123 300...Nie taki znowu biały kruk - mój kolega ma S123 300TD Turbo. Kupiliśmy go kilka lat temu i o dziwo nikt go przed nami nie chciał, a cena była atrakcyjna. No i jeszcze ten jasny, gruby welur w środku.Qropatwahttps://www.blogger.com/profile/03043401241058861661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-74690070640332602112015-08-28T18:36:31.471+02:002015-08-28T18:36:31.471+02:00w pewnym sensie był, w LandRoverze Discovery ;-) A...w pewnym sensie był, w LandRoverze Discovery ;-) Ale to temat na zupełnie inny wpis...Demon Siedemdziesiątypiątyhttps://www.blogger.com/profile/09754419679959800819noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-74596916528750846062015-08-27T23:55:33.158+02:002015-08-27T23:55:33.158+02:00OK, ale Mietki w Budyniu to były często 200D, a ta...OK, ale Mietki w Budyniu to były często 200D, a tam było całe 55-60KM, co dodawało temu autu dużo majestatu. Przy nim takie 300SD to był rączy rumak ;)<br /><br />Ale nadal, to były czasy gdzie samochód popularny miewał 40-60KM i ludzie od tego nie umierali. Dziś bez fafsetki koni nie da się wygrać wyścigu do najbliższego czerwonego światła...nocmanhttp://xp13m.wordpress.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-91134757915517401332015-08-26T12:36:30.097+02:002015-08-26T12:36:30.097+02:00e tam, jak mówię że mam 50 kucy, z czego połowa bi...e tam, jak mówię że mam 50 kucy, z czego połowa biega po polach to smrodu nie czuję ;)emzethttps://www.blogger.com/profile/00543499557308982125noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-15001514777837190542015-08-26T11:04:28.880+02:002015-08-26T11:04:28.880+02:00Dzięki już poprawiam, choć najbardziej poprawnie b...Dzięki już poprawiam, choć najbardziej poprawnie będzie chyba "zawroy z wypełnieniem sodowym :).<br /><br />Turbiny gazowe - czemu nie, może kiedyś coś się pojawi i o tym :)autobezsenshttps://www.blogger.com/profile/04146657850483996946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-37474673221713184002015-08-26T10:35:20.246+02:002015-08-26T10:35:20.246+02:00Wszystko ciekawe. Ale... zawory sodowe, a nie &quo...Wszystko ciekawe. Ale... zawory sodowe, a nie "sodowane". Sód jest w środku.<br /><br />A propos ciekawych przypadków mercedesa - może napisałbyś coś o turbinach gazowych w roli silników?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-10983453687998958152015-08-26T10:32:49.233+02:002015-08-26T10:32:49.233+02:00tylko jeśli przyjmiemy osiągi na poziomie 17s do s...tylko jeśli przyjmiemy osiągi na poziomie 17s do setki za wystarczające...hurgot sztancynoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-56869261068094203572015-08-26T10:23:23.229+02:002015-08-26T10:23:23.229+02:00ile by nie spalił, to i tak było to o połowę mniej...ile by nie spalił, to i tak było to o połowę mniej niż amerykańskie sztucznie dławione V8...hurgot sztancynoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-73124610371910326892015-08-26T09:29:36.710+02:002015-08-26T09:29:36.710+02:00Wiesz, nie do końca. Niemcy opowiadali dowcipy o d...Wiesz, nie do końca. Niemcy opowiadali dowcipy o dynamice diesliwskich Mercedesow, taksowki nazywali nawet "ruchomymi wydmami" - ze wzgledu na kolor i tempo poruszania się :-). Ale jak wielka, komfortowa krowa miała palić poniżej 10 litrow, to nie było innego wyjścia.Szczepan Kolaczekhttp://automobilownia.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-11997502203802617382015-08-25T22:46:08.215+02:002015-08-25T22:46:08.215+02:00Co za czasy! 80-111KM wystarczało w wielkiej, komf...Co za czasy! 80-111KM wystarczało w wielkiej, komfortowej krowie. Dziś powiedzieć "moje auto ma 80-90KM" to jak puścić bąka w towarzystwie.nocmanhttp://xp13m.wordpress.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-79729861597322456412015-08-25T10:56:19.693+02:002015-08-25T10:56:19.693+02:00Cóż, najwidoczniej dwa testy, które znalazłem w ne...Cóż, najwidoczniej dwa testy, które znalazłem w necie nie sprawdzały długotrwałego obciążenia, bo ani słowa tam nie było o przegrzewaniu :). Fakt, ze to były testy z obecnych czasów, sprawdzające klasyki.<br /><br />Co do spalania - cóż, wszystko zależy od stylu jazdy, może przy takim amerykańskim turlaniu się 55 mph to i mógł mało spalić :)<br /><br />W każdym razie dziękuję za informacje uzupełniające!autobezsenshttps://www.blogger.com/profile/04146657850483996946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-6139151757703688292015-08-25T10:50:04.024+02:002015-08-25T10:50:04.024+02:00Dziękuję za sprostowanie.
Dodam tylko, że turbodi...Dziękuję za sprostowanie.<br /><br />Dodam tylko, że turbodiesel w USA był przygotowaniem na zapowiadane przez administrację prezydenta Cartera limity flotowego zużycia paliwa. Diesle wkładali wtedy nawet do W123 coupe, co w Europie było nie do pomyślenia.<br />Silnik 300D Turbodiesel nie palił mało i grzał się przy długotrwałym obciążeniu - dlatego długo nie owprowadzano go w kraju Autobahnow. Dopiero po poprawkach trafił do w123 300TD Turbo (czyli kombi), które było najdroższą "beczka" (droższa od 280CE i od tańszych wersji S-Klasy). Dziś jest to biały kruk.Szczepan Kolaczekhttp://automobilownia.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6999034479279059165.post-33681125055006154342015-08-25T10:16:35.971+02:002015-08-25T10:16:35.971+02:00To TDi nie było pierwsze?! Szok! ;)To TDi nie było pierwsze?! Szok! ;)Anonymousnoreply@blogger.com